Monday, April 28, 2008

nothing much

ni pkul 8.10am kat jalan sultan ismail
hye there!post hari ni mcm biasa je kot..gambar kat atas tu aku amik masa tgh stuck dlm jam yang teramat lah menguji kesabaran aku..nasib ade my D40..hehehe..tak la sunyi..tu yg aku amik gambar segala bagai la..tayar keta moto,gambar laki bini tgh bermasam muka dalam keta.hehehehe..tapi takkan nak letak kt sini..tak leh..nanti i kena sue plak..

then, bila dah depan jw marriot,nampak keta honda ni..aku tak tau la siri ape..tapi nampak smart je keta dia..berkenan i..terus amik gambar..biarla org nk kata ape..
fuh! champion white dia mmg marvelous! baru cuci keta ke bang.???hehehehe..nothing much la today..saje je letak gambar2 yg aku amik..nanti aku upload gambar aku and mak's family pegi makan kat muara...best woo!kitorang pegi mase cuti hari buruh..ramai..sedap dan puas hati la makan kat sana..biarpun aku spent dekat rm600 untuk 23(termasuk budak2) orang punya makan..berbaloi la..meanwhile,nikmatilah gambar kat bawah ni..i captured sendiri ok! i think its nice bukan sebab ape,sbb menepati frame yg aku nak.exactly.so kira berjaya la..hehehe..


love it.

























Sunday, April 27, 2008

conscience v heart

between conscience and instinct...which you should follow?

erm...im hurting...thats what my heart says..

but my conscience says..'wanie,dont be.pls.just dont.'

which to follow?

whatever the answer is..i am hurting.

still am.

please.let this feeling go away.

please.

Wednesday, April 23, 2008

its soooooooooo MY DAY! :D

its 5.50pm..and in 10 mins i`ll be leaving the office! yeay! ;D

nway,hari ni kt office best lar.. i get to do so many things..dari yang kecik2 sampai la ke benda yg really related to my future profession..

morning mmg tak byk keja sangat..i just searched for files. then, nk dekat tghari,en.ahmad,one of my master,dh masuk office,jadi keja pun melambak..which is good! i like! ;)

started with cases involving financial facilities.continued with auction case and ended with sale and purchase agreement...oh my! today's lessons are great!

benda2 kecik plak mostly macam guna type writer.i know for some people,they might question me back 'is that what u do during ur attachment?!!'

and my reply is..helllllllloooooooo!!!klau ko tak reti pakai typewriter is even worse ok..takkan nk bergantung kt admin staff je..so yes,i learnt on how to use the typewriter..

and i did write letters..walaupun dah ade template..still its a good experience..biarla ape org nk kata.. :D

my master asked us whether we want to continue or not..at least to complete one month la..sbb attachment ni sebenarnya 3 minggu je..

the offer sounds really good! im looking forward actually..banyak benda yg aku boleh blajar lagi..atun and zara maybe tak dapat because they need to do their short sem..

im thinking la..
i wanted to take the offer..
tapi tadi en ahmad mcm cakap sekali je..
should i remind him of what he said tadi ke yek?
ermm...(thinking2..) :D

we'll see la yeh..i will u know the result..
catch u later..nak balik dah nie.. ;)

Tuesday, April 22, 2008

HELP IS NEEDED

my very first post during attachment. ;)

hari ni masuk hari ke-7 aku berattachment..



how was it so far?i went well..i hope so.

LAP ni in some ways,i thought me a lot.



among others:
1.to be patient.

2.to smile MORE and MORE. :D (see im smiling :D)

3.to apprecciate people around me.because when they are not around,it kills me.

4.even when u thought that u are doing well,u are actually not.how so?do the attachment and u will know.:D

5.tak tau nk tulis ape dah... :D

but seriously,it really thought me alot la..like i dunno how to describe it.and i think,im learning to get to know myself better.to understand more bout myself before i could understand others.

and just like yesterday,still its not my day today.. :(
being emo?i dont think so.

i am just telling u of what i felt.
aiyok!!!!! what am i talking about ni!!!!
fana!! :D
aya!!
disya!!

HELP IS NEEDED.

catch u later la..nak buat keja.

Wednesday, April 2, 2008

i missed the good old days..

i really really really missed the good old days...



can i have another day of this? girls,what do you say? :)

Monday, March 31, 2008

attachment attachment...

erm..not sure its a good news or a bad one..this coming april, 14th april to be specific..i will be doing my attachment kat one of the law firm located kat Bukit Bintang..aikol programme..1 month attachment je pn..

problem is...i dont like to start with a big firm..aku dapat tempat tu pun dari atun,one of fav seven members..zara,another member will be joining us as well...

and baru je tadi i was told by farah a.k.a aya that she'll be working as a temp kat firm yg dia buat attachment dulu..that firm,currently,is handling one of the high profile case! shit! i wanna do my attachment there..not because of the high profile case.but its because its a small firm yet it handles such cases..once i was told that if u wanna learn anything on practical side of lawyer's thingy,u shuld start with a small firm where u get to do everything..

hurm....there is one solution.afta i the attachment, i wanna continue the attachment with aya..even if without payment..lessons and experience are what matters...

hopefuly plan aku ni mejadik ler... ;)

later..have revision to do..exam la this coming thursday..ya.i know..i keep repeating about it. hiks.

aiiiiiiiyookkkk!!! bising lar!

hurm..while im making this entry,fire drill tgh memekik mekik kat block aku ni...dari aku elok2 tgh baca buku, trus tak boleh baca..bingit la wei! cane la aku nak baca..lagipun org kata petang2 ni memang tak sesuai untuk sebarang activity bacaan..hehehehe.alasan ler tu.. ;P

hurm...lama dah aku tak balik umah..i guess more than 3 weeks? lama betul..tiba2 teringat kt my 2 angels tu..sape lagi klau bukan si ena and yin(my lil sisters)..really missed them..i wanna go home..but i have THREE CONSECUTIVE PAPERS starting this thurs..hurm..really missed home.



but girls..hope u all faham the situation..i love to be at home very much..once im there,it feels like i dont wanna go anywhere else..nanti klau aku balik in the mid of exam weeks ni,mesti dah tak nak balik uia dah...nk duk umah je..sayang la nk tinggaikn umah tu..hiks.

so the best solution is..wait till i finish my exams.then..aku akan duk umah.. ;)


aiyoo!! bila fire drill ni nk berenti memekik????? bingit la! bang technician! tolong la fix kan benda alah tu supaya dia tak memekik lagi! i nk exam la u... ;)

cant wait to be home..really missed u girls.
aaarrrrggggghhhhhhhh!!! saya nak balik rumah. :(